Online pénztár
Szolgáltatókereső



Kártyaelfogadó
Kedvezmény
KERESÉS
HÍRLEVÉL

Ezért használjunk pulzusmérő órát futáshoz

 

2016Majus PulzusmerooraHa csak egy kiegészítőt lehet ajánlani futásunk eredményességének növeléséhez, akkor az a pulzusmérő óra. Ráadásul a Medicina Egészségpénztár tagjaként bármikor 20%-kal olcsóbban juthatunk hozzá. Hogyan? Cikkünkből kiderül.

 

A pulzusmérő óra olyan eszköz, ami futás közben méri aktuális pulzusszámunkat. Segítségével meg tudjuk találni a számunkra ideális edzés intenzitást, amit folyamatosan növelhetünk, ahogy egyre jobb kondícióba kerülünk, és így elkerülhetjük a túl-, vagy aluledzést. Nagyon egyszerű ezeket a kütyüket használni, mert elég magunkra csatolni, összekötni az órával vagy mobil alkalmazással, és már működik is.

És bár ezek az órák sokféle edzéshez használhatók, különösen praktikusak néhány speciális helyzetben, így a futásnál is. Kövessük ezt az 5 lépést, hogy a legtöbbet kihozzuk pulzusmérő óránkból.

 

1. Találjuk meg maximális pulzusszámunkat

 

A 220 mínusz az életkorunk képlet csak egy becslést adhat a maximális pulzusszámról. Ennek pontosabb meghatározására is segítségünkre van pulzusmérő óránk. Ha egy pontosabb képet szeretnénk kapni, akkor fussunk 5 km-t magas intenzitással, és az óra megmutatja a legmagasabb pulzusszámot. Ha még kezdők vagyunk, akkor fussunk 3-szor 2-3 percig olyan gyorsan, amennyire csak tudunk kisebb pihenőkkel, és a végén az óra megmutatja a legmagasabb pulzusszámot. Ha valós eredményt szeretnénk kapni, adjunk bele mindent a futásba! Ha megvan a szám, a következőkre tudjuk használni.

2. Találjuk meg, hogy mi nálunk a könnyű edzés

Itt nem a TV előtti kanapén heverészésre gondolunk, de vannak olyanok közöttünk, akik kontroll nélkül képtelenek visszavenni a tempóból. Erre is kiváló a pulzusmérő óra. A könnyed edzésekre igenis szükségünk van az egyensúly és a regeneráció érdekében. Futóknak a könnyű edzésnapok különösen hasznosak az aktív pihenéshez, hogy növeljék állóképességüket és a lefutott távot. De ez csak akkor működik, ha könnyű edzést végzünk a megfelelő pulzustartományban. Ez a legtöbb futónál a 140-es pulzustartományban van, vagy a maximális pulzusszám (MHR) 65-70%-a. Ez egyébként az a tempó, ami közben még tudunk beszélgetni futótársunkkal.

3. Kitartás, állóképesség

Ahhoz, hogy aerob edzést végezzünk és növeljük teljesítményünket, az állóképességünket kell növelni. Az állóképességnövelő futóedzések alatt a kezdők maximális pulzusszámuk 50-65%-án, a középhaladók 60-75%-án, míg a tapasztalt futók a 70-85%-án edzenek, futnak.

4. Sebesség tréningek

A sebesség tréningek a futók titkos fegyverei a hosszabb táv gyorsabb lefutásához. Miközben arra edzük testünket, hogy a felvett oxigént hatékonyabban használja fel, a sebesség tréning a laktát küszöb (az a pont, amikor testünk jelzi, hogy vége van és beindítja az izomégés érzetét) fokozására alkalmas. Ha túl lassúak vagyunk, nem fogjuk élvezni ennek előnyeit. Nehéz meghatározni, milyen gyorsan verjen szivünk a sebesség tréning alatt – de a cél a maximális pulzusszám kb. 85-90%-a. A lényeg, hogy a tempó kényelmetlen, de kezelhető legyen, amit kb. 20 percig fenn tudunk tartani.

5. Intervall edzések

Az intervall edzésnek rengeteg előnye van, így pl. javítja a metabolizmust, növeli az állóképességet, elősegíti a zsírégetést és változatos. Először is készüljünk fel egy jó kis izzadásra, majd több körben váltogassuk a tempós futást (a maximális pulzusszámunk 80-95%-án) a regenerációs, lassabb tempójú futással (a maximális pulzusszámunk 40-60%-án). Az edzés típusától függően egy-egy kör tarthat 5 másodperctől 8 percig ugyanennyi, vagy ennél több regenerációs idővel váltogatva. Fontos megjegyeznünk, hogy az intervall edzéseknél a megeröltetés mértéke fontosabb a konkrét pulzusszámnál, viszont azt érdemes figyelni, hogy a pihenési fázisban valóban visszaessen pulzusunk, a megeröltető fázisban pedig megemelkedjen.

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy nem minden fitnesz kütyüt érdemes megvásárolni, de egy jó pulzusmérő óra biztosan hasznunkra válik edzéseink során és nem bánjuk meg a beszerzést. És hogyan juthatunk hozzá 20%-kal olcsóbban a pulzusmérő órához? Ha a Medicina Egészségpénztár tagjaként egyénileg fizetünk be egészségpénztári számlánkra, és abból a pénzből pulzusmérő órát vásárolunk, akkor 20% adókedvezményt kapunk vissza. További részleteket itt olvashatunk az egyéni befizetésről. Így tulajdonképpen 4/5-öt áron a miénk lehet egy ilyen kütyü. A Polar és Garmin típusú órákat a Pénztár biztosan elszámolja adómentesen, de minden olyan továbbit is, amely orvostechnikailag gyógyászati segédeszköznek minősül, és erről a gyártó tanúsítványt bocsát ki. A tanúsítványt mellékelni kell a számlához, vagy a számát rá kell írni a számlára. Mivel a Pénztárnak az elszámoláshoz eredeti számlára van szüksége, ezért a számláról készítsünk magunknak másolatot. Ha garanciális probléma merülne fel, akkor a számla eredeti példányát kérésre visszaadja a Pénztár.

Forrás: Greatist

 



Add az iWiW-hez