Online pénztár
Szolgáltatókereső



Kártyaelfogadó
Kedvezmény
KERESÉS
HÍRLEVÉL

Mozogjunk naponta!

recreation-3178435 640

 

 

Mindenhol arról olvashatunk, hogy naponta kell mozogni. Igen, ezt tudjuk, de sokan nem érzünk rá kellő motivációt, mert épp nem szeretnénk lefogyni vagy izmot építeni. Íme, néhány egyéb érv amellett, hogy miért érdemes naponta sportolni.

  1. Javítja a memóriát. Ki érezte már azt, mintha egy jó edzés után tisztábban tudna gondolkodni? Nem csak arról van szó, hogy az agy több energiát és oxigént kap, de számos tanulmány kimutatta, hogy a testmozgás növelheti a memóriát és segíthet a könnyebb tanulásban is.
  2. Jobb lesz a tartásunk. A jó testtartás fontos, főleg a mozgásszervi megbetegedések ellen és a testtartás javításának egyik legjobb módja, hogy eddzük azokat az izmokat, amelyek a rossz testtartást előidézik. A hasizom, a törzsizmok és az egyéb izmok rendszeres használata hosszú távon sokat számít a megfelelő testtartás érdekében, mind ülő, mind álló helyzetben.
  3. Növeli önbizalmunkat. Nyilvánvaló, hogy a testmozgás javíthatja a külső megjelenésünket, amitől nő az önbizalmunk, de ennél többet is tesz. Az edzés önmagában is javítja hangulatunkat, hiszen azzal már csináltunk valami hasznosat. Még ha nem is látunk azonnali eredményt a testünkön, már az erőfeszítéstől jobban érezzük magunkat, és ez hosszú távon jót tesz az önbizalmunknak.
  4. Segít a stresszkezelésben. Mindannyiunknak stresszes az élete, függetlenül attól, hogy ezt egy durva nap okozza vagy súlyosabb, krónikus probléma áll mögötte. A stressz valóban pusztítást okozhat az elménkben, de a tanulmányok kimutatták, hogy a testmozgás nagyszerű módja ennek leküzdésére. Nem csak a mozgás által termelt endorfinok segítenek a küzdelemben, de ha belelendülünk az edzésbe, akkor ez elvonja a figyelmünket a stresszfaktortól.
  5. Jobban alszunk. Ha gondot okoz éjszaka az elalvás, akkor ebben segíthet a rendszeres testmozgásnál. A legjobb délután vagy reggel edzeni, ha az a célunk, hogy jobban tudjunk aludni.
  6. Több energiánk lesz. A rendszeres testmozgástól energikusabbak leszünk. Tanulmányok kimutatták, hogy a napközbeni edzés hatására a délután végéig energikusabbá és produktívabbá válhatunk, és az agyunkat is felfrissíti.
  7. Ritkábban leszünk betegek. Egy közelmúltban készült tanulmány szerint a rendszeresen testedzést végző emberek fele olyan nagy valószínűséggel kapják el a megfázást, mint a nem edzők.
  8. Tovább élünk. Nem titok, hogy az egészséges életmód hosszabb élettel kecsegtet, de meglepőd, hogy mennyire. Egy tanulmány szerint a rendszeres testmozgás oly mértékben javítja a várható élettartamot, mint a dohányzásról való leszokás.
  9. Boldogabbak leszünk. Mindezt összevetve a rendszeres testmozgás boldogabb életet biztosít, és nemcsak az endorfinoknak köszönhetően. És ehhez csupán annyit kell tennünk, hogy beiktatjuk napirendünkben azt a fajta edzést, amit szívesen végzünk - legyen szó futásról, tornáról, úszásról, vagy csapatjátékról.

 



Add az iWiW-hez