Online pénztár
Szolgáltatókereső



Kártyaelfogadó
Kedvezmény
KERESÉS
HÍRLEVÉL

Új év, új kezdet

year-2726650 640

 

 

Az új év mindig egy kiváló lehetőség az új kezdethez. Sok ember számára ez az egészségesebb életmódot és fogyást jelenti. Ha ez a célunk, fussuk át ezeket a tippeket, hogy pályán maradhassunk.

  1. Keressük meg motivációnkat. Mi motivál arra, hogy fogyjunk? Szeretnénk jobban kinézni a ruháinkban, energikusabbnak érezni magunkat, vagy egyszerűen javítani az egészségünkön? Legyen világos, hogy mit szeretnénk, majd használjuk arra, hogy inspiráljon az utunk során.
  2. Legyen tervünk! Ha egy hosszú utazásra mennénk, akkor sem ugranánk be az autóba, és indulnánk el valahova. Ha mégis elindulnánk így, akkor hamar éhesek és fáradtak lennénk. Ugyanez ez történhet, ha tervezés nélkül vágunk bele egy teljesen új életstílusba. Ezért január első hetét töltsük tervezéssel és csak a második héten vágjunk bele az alaposan előkészített új életmódba.
  3. Határozzuk meg céljainkat. A célok meghatározásával tudjuk követni, hogy jó úton haladunk-e, vagy szükséges igazítani a tervünkön. Ha nem tudjuk, hova akarunk eljutni, akkor nem is tudjuk, hogyan jussunk el oda.
  4. Jegyezzük le, mit eszünk. Ha nyomon követjük, hogy pontosan mikor mit fogyasztunk, abból sok aha élményünk születhet, különösen az elején. Írjuk le egy naplóba vagy egy alkalmazásba, hogy mit ettünk, és annak mi a tápértéke. Így könnyedén igazíthatunk táplálkozásunkon, hogy tarthassuk a tervet.
  5. Használjunk megbízható forrásokat. Lehet, hogy kísértésbe esnénk, amikor egy-egy csábító diéta vagy csodaszer gyors és szenvedésmentes fogyást ígér, de ezek általában irreálisak és néha még veszélyesek is. Ehelyett találjunk megbízható információforrást, amely segít megérteni a táplálkozást. Szükség esetén kérjük regisztrált dietetikus segítségét.
  6. Reggeli minden nap. Biztosan hallotta már mindenki, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Ez igaz! Együnk egészséges, tápláló reggelit a lehető leghamarabb. Ez több energiát ad kezdésként, és segít abban, hogy egészségesebb döntéseket hozzunk a nap folyamán éhezés nélkül.
  7. Töltsük fel a zöldségkészletünket. A zöldségek tele vannak tápanyagokkal, vízzel, rostokkal és nagyon kevés kalóriával. Ha a tányérunk felét mindig zöldségekkel töltjük fel, akkor gyorsabban megtelünk, és csökkentjük az elfogyasztott kalóriamennyiséget A zöldségek ízesítéséhez használjunk a gyógynövényeket és a fűszereket vaj és só helyett.
  8. Eddzünk rendszeresen! Annak érdekében, hogy gyorsabban és hatékonyabban égessük el a kalóriákat és alakítsuk ki egészséges testünket, építsük be a testmozgást mindennapjainkba. Eleinte ne vigyük túlzásba, fokozatosan növeljük az időt és az intenzitást, ha már jól érezzük magunkat mozgás közben.
  9. Ne essünk túlzásba! Sokan elkövetik azt a hibát életmódváltáskor, hogy túl sok mindent akarnak egyszerre, ami biztos recept a katasztrófához. Legyen az átmenet fokozatos az egészséges és sportos életmódba. Ne feledjük: ha állandó változtatásokat szeretnénk, akkor ezekhez idő kell.
  10. Készüljünk fel a kudarcokra! A legtöbben akkor adják fel, amikor szembesülnek egy-egy kudarccal. Azonban a kudarc a folyamat része, amiből sokat tanulhatunk. Fontos, hogy a kudarcot elismerjük, rájöjjünk annak okára, majd tegyük túl magunkat rajta és folytassuk utunkat, ne használjuk a kudarcot kifogásként arra, hogy feladjuk. Minden nap új eséllyel kezdődik, így azonnal visszatérhetünk az egészséges életmódra.

 



Add az iWiW-hez