Online pénztár
Szolgáltatókereső



Kártyaelfogadó
Kedvezmény
KERESÉS
HÍRLEVÉL

Munkáltatói tájékoztató 2017.01.17.

Kedves Munkáltató! 

Már biztosan megismerte a cafetéria rendszert érintő 2017. január 1-jén életbe lépett adó változásokat és ezek ismeretében alakították ki a béren kívüli juttatási rendszerüket.

Az egészségpénztári munkáltatói hozzájárulás helyett választott új juttatási elemek bevezetése sokakban kérdéseket vetett fel az egészségpénztári tagság jövőjével kapcsolatban. Levelünkkel segítséget szeretnénk nyújtani a kérdések megválaszolásában és munkavállalóik tájékoztatásában.

Mi a teendő az egészségpénztári tagsági viszonnyal, ha a munkáltató megszűntette az egészségpénztári munkáltatói hozzájárulás juttatását vagy a munkavállaló nem választja ezt a juttatási formát?

Az egészségpénztári tagsági viszony fenntartásának feltétele a tagdíjfizetés, mely egyéni befizetéssel lehet teljesíteni. Az alaptagdíj minimális összege 2.500 Ft/fő/hó, A tagdíj fizetési gyakoriság lehet havi, negyedéves, féléves vagy éves a tag lehetőségeinek és döntésének függvényében. Tehát, ha munkavállalója folytatni szeretné egészségpénztári tagságát, akkor annyi a dolga, hogy az általa választott időszakonként minimum havi 2.500 Ft-ot egyénileg befizet számlájára utalással, vagy bankkártyával.

Mit kell tudni az egyéni befizetések adókedvezményéről?

Jó, ha tudja, hogy például 100.000 Ft egyéni befizetés után további 20.000 Ft-tal gyarapíthatja felhasználható egyenlegét adójóváírás igénybevételével. Az egyéni befizetés összegének a 20%-a, maximum 150.000 Ft az Ön rendelkezése alapján egyéni számláját gyarapíthatja, mert adókedvezményként érvényesíthető. Amennyiben egészségpénztárba, önkéntes nyugdíjpénztárba, és/vagy önkéntes önsegélyező pénztárba is teljesített egyéni befizetést, akkor ezek együttes összege után érvényesíthető az adójóváírás.

Hogyan teljesíthető az egészségpénztári egyéni befizetés?

  1. A munkáltató részére leadott megbízással, mely alapján az adózott bérjövedelem terhére megtörténik a tagdíj levonása és munkáltató általi tovább utalása a Medicina Egészségpénztár részére adatszolgáltatás megküldésével egyidejűleg, vagy
  2. a pénztártag által egyénileg a bankszámlájáról átutalással, vagy
  3. a honlapunkon elérhető kártyás online befizetés szolgáltatással.

Miért tartsuk fenn az egészségpénztári tagságot?

Az egészségpénztár célja az egészségügyi kockázatok kezelése, az öngondoskodás. Az egyéni befizetések szabadon felhasználhatóak az egyéni számláról a Pénztárunk által nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra. Az okosan használt egyéni számláról finanszírozhatjuk az egész család egészségének megőrzését, vagy akár szüleink és nagyszüleink egészségügyi kezelését is támogathatjuk. Az érvényesíthető adójóváírással megtakarításainkat tovább növelhetjük.

Legnépszerűbb szolgáltatásaink, melyek mindenki életében előfordulnak:

  • a gyógyszer és gyógyászati segédeszköz vásárlás
  • csecsemő és babaápolási cikkek vásárlása (pelenka, tápszer stb.)
  • egészségügyi ellátások (pl. fogászati kezelés, belgyógyászati vizsgálatok, labor, CT, MR stb.)
  • szemüveg vásárlás

Mi történik, ha a pénztártag nem teljesít tagdíj befizetést az egyéni számlájára?

Tagdíj nem fizetés vizsgálatára évente egy alkalommal kerül sor, mindig az előző naptári évre vonatkozóan. A vizsgálat során azokat a pénztártagokat fogjuk fizetési emlékeztetővel megkeresni, akik vonatkozási évben egyáltalán nem teljesített tagdíj befizetést, vagyis az egyéni számlán tagdíj befizetés könyvelése nem történt. Ebben az esetben a lehetőségek és határidők a fizetési emlékeztetőben ismertetésre kerülnek, melyek az alábbiak lehetnek:

  1. a tagdíjhátralék megfizetése
  2. a tagdíj fizetés megkezdése
  3. eredménytelen intézkedés esetében, vagyis nem történik tagdíjbefizetése, úgy a fizetési emlékeztető dátumát követő 60. napon a tagsági viszony tagdíj nem fizetés miatt a pénztár által automatikusan megszűntetésre kerül.

Mi a teendő abban az esetben, ha a pénztártag a tagdíjat nem fizet?

Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy várjon, hiszen egy év áll a rendelkezésére a tagsági viszony megszűntetésére vonatkozó döntésének a meghozatalára ugyanis ekkor következik be a tagdíj nem fizetés esete. Ez idő alatt a pénztártag és a munkáltatója lehetőségei is megváltozhatnak és ismét előtérbe kerülhetnek az egészségügyi kockázatok kezelése. A megfontolt és megfelelő időben meghozott döntéssel megtakarítható a tagviszony megszűntetéssel, vagy akár tagsági viszony létesítéssel kapcsolatos költségek. Amíg mérlegeli a lehetőségeket és megszületik a döntés, addig használja egyéni számlájának egyenlegét szolgáltatásaink igénybevételére!

Mit kell tudni a tagsági viszony megszűntetésének lehetőségéről?

A tagsági viszony megszűntetéséhez az alábbi feltételek megléte szükséges:

  1. A honlapunkon elérhető Kilépési nyilatkozatot kell kitölteni, aláírni és eredetben megküldeni a Pénztárunk címére. Az elszámolásra és tagviszony megszüntetésre a kilépési nyilatkozat beérkezését követő 15 napon belül kerül sor, amennyiben minden szükséges feltétel teljesül. A hiánypótlás a határidőre halasztó hatályú.
  2. Az egyéni számla egyenlegének kifizetésére az ügyfél-átvilágítási kötelezettség teljesítése után van lehetőség, melynek megtörténtéről az Ügyfélszolgálatunkon tud tájékozódni. Az ügyfél-átvilágítást teljesíteni az Azonosítási adatlap kitöltésével, aláírásával , az azonosításhoz használt igazolványok másolatának eljuttatásával (bemutatásával) lehetséges az Ügyfélszolgálat felkeresésével.
  3. A tagsági viszony megszüntetése során elszámolás során 4000 Ft kilépési költség kerül levonásra. Amennyiben erre nem nyújt fedezetet az egyéni számla, úgy a le nem vonható rész megfizetésétől a Medicina Egészségpénztár eltekint. Továbbá a hatályos adójogszabályok alapján 15% szja levonás történik, illetve a tagnak 22% EHO fizetési kötelezettsége keletkezik, melyet be kell vallania és meg kell fizetnie.
  4. A tagsági viszony az elszámolás napjával szűnik meg. Az elszámolások kifizetése belföldi bankszámlára, illetve ennek hiányában belföldi lakcímre történik. Az elszámolást postai úton kerül megküldésre.

Részletes szabályok a Szolgáltatási Szabályzatban találhatóak!

Bízunk benne, hogy a Medicina Egészségpénztár a jövőben is segítségére lehet az egészségügyi kiadások okos támogatásában!

További kérdés esetén kérjük keresse Ügyfélszolgálatunk a 248-2270-es telefonszámon, vagy írjunk nekünk az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát. email címre.

Medicina Egészségpénztár